gov.il
י"ט אלול תשע"ה 03/09/2015
عربي English
ממשל זמין לילדים
חיפוש:
gov.il
בכל אתרי הממשלה
חפש
עמוד הבית
משרדים ורשויות
נושאים
קהלי יעד
מדריכים
שירותים בקליק
gov.il Welcome to the Israel Government Portal gov.il
 עמוד הבית   שאלות ותשובות   טפסים מקוונים   
לא מצאתם מידע
צרו קשר
שאלות ותשובות
 טפסים מקוונים 
 
לאן עליי לפנות כדי לקבל תמיכה טכנית בכל הנוגע להתקנת תוכנת תפריט הטפסים והשימוש בה? 
  יש לפנות אל המוקד הטכני בטלפון מספר: 560–200–800- 1 שלוחה מספר 3# - המוקד פועל בימים א'-ה' בשעות 08:00-22:30. 
מה עליי לעשות כדי שאוכל להשתמש בטפסים המקוונים? 
  כדי להשתמש בטפסים המקוונים:
 עליך להוריד ולהתקין את סרגל הטפסים שיאפשר צפייה ומילוי של טפסים.
 הורדת התפריט תוסיף סרגל כלים לסרגלי הכלים בדפדפן, הסרגל יופיע רק כשפותחים טופס מקוון.
 לאחר התקנת תוכנת תפריט הטפסים והופעת הסרגל - תוכלו לצפות בטפסים, למלא אותם ואף לשלוח.
 
כיצד אדע אם תוכנת תפריט הטפסים כבר מותקנת במחשב? 
  יש ללחוץ על view > toolbar מתוך הדפדפן.
אם בתפריט ה-toolbar מופיע AGForms כאחד מסרגלי הכלים, משמע שתפריט הטפסים כבר מותקן. אחרת יש להתקינו בשנית.
 
קיבלתי הודעה שהטופס דורש תמיכה בשפה העברית, מה עלי לעשות ? 
  יש לגשת אל:
 התחל > לוח בקרה > הגדרות אזוריות > מתקדם. 
 לבחור בשפה עברית מבין השפות המופיעות.
 
קיבלתי אחת משתי ההודעות הבאות:
- "שים לב בטופס נעשה שינוי על-ידי גורם לא מורשה. אין להשתמש בטופס זה"
- "מקוריות הטופס לא אומתה לא ניתן לשמור או לשלוח את הטופס"
 
  הודעות אלה מתקבלות כשיש בעיה בטופס. במקרה כזה אין להשתמש בטופס. יש למחוק את הטופס, לחזור, להוריד אותו שוב, ולהתחיל בתהליך מחדש.
במידה ולא הצלחתם להשתמש בטופס גם לאחר פעולה זו עליכם:
א. לבדוק את הגדרות השפה במחשב שלכם.
יש לגשת אל:
התחל > לוח בקרה > הגדרות אזוריות > מתקדם. 
לבחור בשפה עברית מבין השפות המופיעות.

ב. לבדוק את הגדרות האנטי וירוס שלכם יחד עם המוקד הטכני בטלפון מספר: 560–200–800- 1 שלוחה מספר 3#. המוקד פועל בימים א'-ה' בשעות 08:00-22:30.
 
איך חותמים על טופס מקוון? 
  כדי לחתום על טופס מקוון יש להשתמש בכרטיס חכם. בעתיד יחולקו כרטיסים חכמים לכל אזרחי ישראל, והם יאפשרו חתימה דיגיטלית על טפסים. 
מהו תפקיד כפתור "נעילה" ? 
  כפתור זה משמש לנעילת הטופס. אחרי הנעילה אי אפשר לשנות יותר את השדות בטופס. בדרך זו ניתן להגן על הטופס. 
קיבלתי הודעה "השימוש בטופס זה דורש גרסה עדכנית יותר של סרגל הכלים. לפני תחילת השימוש בטופס נא התקן/י גרסת תפריטים חדשה מגרסת X ומעלה", מה עליי לעשות? 
  הודעה זו מתקבלת כשעליך לשדרג את תוכנת תפריט הטפסים המותקנת אצלך.
לשדרוג תוכנת תפריט הטפסים
 
כאשר ניסיתי להתקין את תוכנת תפריט הטפסים קיבלתי את "הודעת שגיאה מספר 1628" מה עליי לעשות? 
  יש לגשת לתיקייה הבאה:
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver
במידה ולא מצאתם את תיקייה מספר 9 עליכם לגלוש לכתובת הבאה, להריץ את ה-msi ולוודא כי לאחר ההרצה אכן מותקנת תיקייה מספר 9.
 
מהן דרישות המערכת עבור התקנת סרגל הכלים של הטפסים? 
  דרישות המערכת עבור התקנת סרגל הכלים של הטפסים הן:
 מערכת הפעלה: Windows XP ServiceSack3, Windows vista, Windows 7.
 אחד מהדפדפנים הבאים:
- דפדפן Internet Explorer בגרסאות 8/9/10/11. אם אין ברשותכם גרסה מתאימה של הדפדפן, הורידו את הגרסה העדכנית מאתר מיקרוסופט
- דפדפן Firefox באחת משלוש הגרסאות האחרונות
 
במהלך התקנת סרגל הכלים, מופיעה לי הודעת שגיאה שמספרה: 1722 
  המשמעות היא שגיאה במארז הווינדווס שלך. ייתכן  שלא בוצעו עדכונים. יש לנסות להתקין את הסרגל מהקישור הבא:  http://forms.gov.il/download/signandverifyWithWindowsInstaller.exe
במידה וההתקנה לא עוזרת, עליך לעבור למחשב אחר או לנסות לפנות למוקד התמיכה הטכנית בטלפון 1800200560.
 
התקנתי את סרגל הכלים. לאחר ההתקנה אני מנסה לפתוח את דפדפן אינטרנט אקספלורר, אבל הדפדפן קורס. מה עלי לעשות? 
 

אם הדפדפן קורס לאחר התקנת הסרגל, יש לבדוק האם קיימות דרישות הבסיס. ככל הנראה יש לך windows XP עם Service Pack2 יש לשדרג ל-Service Pack3 דרך האתר של מיקרוסופט. אם הדפדפן ממשיך לקרוס אחרי העדכון, יש לבצע הסרה של התוכנה דרך התחל/start  כל התוכניות/agforms utils  gov.il  all programs   מצד ימין ישנו כפתור remove toolbar יש ללחוץ עליו. לאחר מכן יפתח לוח הבקרה/control panel  יש לוודא שברשימה לא מופיעה תוכנה בשם E-gov.il sign&verify software- Agforms Toolbar.
 
אני מתקין את סרגל הכלים ובמהלך ההתקנה מופיעה לי הודעת שגיאה שמספרה: 1155 או 1158 
  במידה וקיבלת שגיאה מספר 1155 או 1158 קובץ לא
נמצא:



יש להתקין את הסרגל מהקישור שלהלן: http://forms.gov.il/download/signandverify.msi
 
לאחר התקנת סרגל הכלים, בעת פתיחת טופס קיבלתי הודעת שגיאה: "קיימת בעיה בטעינת הטופס בשל סרגלים נוספים..."
 
 


על מנת לפתור את התקלה, יש להיכנס לשורת התפריטים של האקספלורר, שם ללחוץ על כלים/tools נהל הרחבות/manage addonns. לאחר מכן תפתח טבלה. יש להפוך את כל ההרחבות שמופיעות שם ללא זמינות על ידי לחיצה על שורה אחת והפיכתה לכחולה ולאחר מכן לחיצה על מקש A+CTRL, כך שהכל יצבע בכחול. במסגרת החלון יש ללחוץ על הפוך הכל ללא זמין/disable all למעט agforms toolbar ו- agforms helper obj class. לאחר מכן לסגור את כל החלונות של האינטרנט ולפתוח שוב את הטופס.
 
התקנתי את סרגל הכלים אבל בכל פעם שאני נכנס לטופס נדרשת התקנה מחודשת של הסרגל 
  בכדי להימנע מהצורך בהתקנה מחודשת יש לבצע את שורת הפעולות הבאות:
 להיכנס בשורת התפריטים של האקספלורר לכלים/tools
 נהל הרחבות/manage addons (יפתח חלון)
 תחת name יש לבדוק שהסרגל agforms toolbar  ו- agforms helper obj class במצב זמין/ enable
 במידה והסרגל מופיע כלא זמין/ disable, יש לסמן את השורות הרצויות וללחוץ על כפתור אפשר/ enable
 יש ללחוץ על התחלכל התוכניותתיקייה agforms utils gov.il  (יפתח חלון).
 בחלון יש לבדוק איזו גרסה של מערכת ההפעלה WINDOWS מותקנת על המחשב. במידה ויש לכם windows 64bit יש להיכנס

ללקוחות שיש להם וינדוס 64bit יש שני אינטרנט אקספלורר. עליכם להיכנס מהתיקייה המסוימת הזאת אחרת הסרגל לא יופיע בדפדפן.
 יש להיכנס בשורת התפריטים ב- view/ תצוגה סרגלי כלים לבדוק אם הסרגל שלנו מופיע ברשימה agforms. אם הוא לא מופיע יש לבדוק כמה סרגלי כלים נמצאים ברשימה. לאינטרנט אקספלורר יש הגבלה של מספר סרגלי הכלים שמופיעים. אם ישנם יותר מ-10, יש צורך למחוק כמה סרגלים בכדי שהסרגל יפעל.
 יש להיכנס להתחלכל התוכניותתיקייה agforms utils gov.il ללחוץ מצד ימין על כפתור remove policy. לאחר הלחיצה צריכה להופיע הודעה : policy is off.
אם לא מתקבלת הודעה כזאת ומתקבלת ההודעה הבאה:



לאחר לחיצה על OK יופיע בתחתית החלון כפתור open utils folder




יש ללחוץ על הכפתור open utils folder (יפתח חלון). בחלון יש ללחוץ כפתור ימני על agforms utils   הפעל כמנהל/run as administrator (יפתח שוב החלון של ה-agforms utils הפעם כ"מנהל"). יש ללחוץ על remove policy. יש ללחוץ לאחר מכן גם על regasm ולראות שהוא כותב success. יש להיכנס לאינטרנט אקספלורר מחדש ולבדוק שהסרגל עדיין במצב זמין על ידי בדיקה בכלים/tools  נהל הרחבות/manage addons. לאחר מכן יש לנסות להיכנס לטופס שוב.
 יש להיכנס בשורת התפריטים לכלים/internet options  tools/אפשרויות אינטרנט  advanced/מתקדם  תחת security/אבטחה לסמן allow active content to run in files on my computer/אפשר הפעלת תוכן פעיל בקבצים בחלון המחשב שלי  לאחר מכן להמשיך לגלול ולחפש תחת browsing/גלישה  enable third party extensions/אפשר הרחבות דפדפן של צד שלישי.
 במידה ובגלישה/browsing, האפשרות של אפשר הרחבות דפדפן צד שלישי מופיעים באפור, המשמעות היא שאתם נחסמים ממקום העבודה. הסרגל לא יפעל עד שהאפשרות הזאת תהיה מאופשרת ותסומן ב-.
 במידה וכל ההסברים לא הועילו יש לפנות למוקד התמיכה הטכנית בטלפון 1-800-200-560. 


 
במהלך התקנת סרגל הכלים, מופיעה לי הודעת שגיאה שמספרה: 1925 
  במידה ובעת ביצוע התקנה של סרגל הכלים קיבלת את ההודעה להלן, יש לפנות למנהל המערכת/ איש סיסטם במקום עבודתך. השגיאה מורה על כך שמנהל המערכת/ איש סיסטם, חוסם הורדות.

 
התקנתי את סרגל הכלים ונכנסתי לטופס. בעת פתיחת הטופס קיבלתי הודעת שגיאה: חלה תקלה בפתיחת הטופס/ failed to loading form, בפירוט השגיאה מצויין:
I"Exception Type:  Agat.AGForms.FormatException Exception Message: The form isn't an AGForm".I
 
 


על מנת לפתור את התקלה, עליך להיכנס לשורת התפריטים של האקספלורר שם ללחוץ על כלים/tools נהל הרחבות/manage addonns. לאחר מכן תפתח לך טבלה. עליך להפוך את כל ההרחבות שמופיעות שם ללא זמינות על ידי לחיצה על שורה אחת והפיכתה לכחולה ולאחר מכן לחיצה על מקש A+CTRL, כך שהכל יצבע בכחול. במסגרת החלון יש ללחוץ על הפוך הכל ללא זמין/disable all למעט agforms toolbar ו- agforms helper obj class. לאחר מכן לסגור את כל החלונות של האינטרנט ולפתוח שוב את הטופס.
 
לחצתי על קישור לטופס מקוון וקיבלתי הודעה: "בשלב זה התמיכה הינה לדפדפנים מסוג .... אנא נסה לגלוש מאחד הדפדפנים הנתמכים" 
 

במידה וקיבלת את ההודעה להלן, יש לפתוח את הטופס באחד מהדפדפנים הנתמכים: אינטרנט אקספלורר בגרסאות 7,8,9 או פיירפוקס בגרסאות 16,17,18,19.
 
מה ההבדל בין טופס מקוון לטופס להדפסה? 
  במאגר מופיעים שני סוגי טפסים:
 טופס להדפסה - מילוי פרטים בכתב יד;
 טופס מקוון - הקלדת פרטים מהירה ומדויקת במחשב. לאחר מילוי הפרטים ניתן להדפיס את הטופס ולשלוח אותו בדואר.
בטפסים מקוונים אחדים קיימת גם אפשרות לשלוח את הטופס באופן מקוון על ידי לחיצה על כפתור "שלח".
 
האם אני יכול לצרף מסמכים נוספים לטופס המקוון? 
  כן. אפשר לצרף קובץ המכיל צילום של תעודת זהות, תעודות המעידות על השכלה, תמונת דרכון או כל קובץ אחר באמצעות לחיצה על כפתור "צרף קובץ" בסרגל הכלים או על ידי לחיצה על כפתור "צרף קובץ" המופיע בטופס המקוון. לידיעתכם, במידה וצירפתם קובץ גדול מדי, תופיע הודעת שגיאה על המסך שתפנה אתכם לקבלת עזרה. 
חלק מהכפתורים בסרגל הכלים לא פועלים. האם הסרגל תקין? 
  סרגל הכלים מתאים את עצמו לטפסים המקוונים השונים ומאפשר לכם ללחוץ רק על הכפתורים המתאימים. כשאין צורך להשתמש באחד הכפתורים בסרגל, הכפתור יהיה בלתי לחיץ. 
איך מתקינים את תוכנת סרגל הכלים? 
  את תוכנת סרגל הכלים ניתן להוריד בדף הראשי של שירות הטפסים הלאומי בפורטל gov.il. את התוכנה יש להתקין פעם אחת בלבד, לפני השימוש הראשון בטפסים המקוונים. 
צירפתי קבצים לטופס אך אני לא מצליח לשלוח אותו. מה עליי לעשות? 
  אומנם ניתן לצרף לטופס המקוון קבצים עד 60 מגה אבל רוב תיבות הדואר האלקטרוני לא מאפשרות לשלוח ולקבל קבצים מעל 10 מגה. לכן יש להקפיד לצרף קבצים עד 10 מגה. 
מדוע אני צריך להתקין סרגל כלים כדי להשתמש בטפסים המקוונים? 
  ללא התקנת סרגל הכלים, לא תוכלו להשתמש בטפסים המקוונים. סרגל הכלים מסייע במילוי הטפסים המקוונים ובאמצעותו ניתן לבצע פעולות שונות בטופס כגון: שמירת הטופס, שליחת הטופס, חתימה על הטופס, צירוף מסמכים שונים ופעולות נוספות. 
  
האם דף זה עזר לך?       כן   לא